→ Wat zit er in de prijs van een fotosessie in de studio verwerkt?
→ Zijn er afdrukken inbegrepen bij de sessieprijs? Dit is afhankelijk van het soort sessie dat u boekt. Op de pagina Investering is precies gespecificeerd wat wel en niet in de sessieprijs is opgenomen. In het grootste deel van de sessies zijn geen afdrukken of andere producten verwerkt omdat klanten vaak zeer verschillende wensen hebben voor hetgeen zij met de gemaakte beelden willen. U kunt de producten zoals afdrukken, canvasdoeken etc. naar wens bestellen.
→ Kan ik het digitale bestand van een beeld kopen? Ja dat kan, bedenk wel dat een digitaal bestand geen eindproduct is. Wij leveren digitale bestanden waarmee u afdrukken kunt maken t/m 13x19 cm maar ook digitale bestanden waarmee u vergrotingen kunt maken.
→ Kan ik alle digitale bestanden van een sessie (op school, kdv of in de studio) kopen? Digitale bestanden worden per stuk verkocht, wel hebben we pakketten waarin meerdere digitale bestanden uit dezelfde sessie zitten waardoor de prijs per stuk iets voordeliger is. Het aantal beelden dat een sessie oplevert en daarmee de hoeveelheid werk loopt echter sterk uit één, hieraan kunnen we dus geen product koppelen.
→ Ik wil een pakket K bestellen van verschillende fotonummers, kan dit? Nee, het pakket K heeft een traditionele schoolfotopakket samenstelling waarbij op alle fotovellen dezelfde foto is afgebeeld. U kunt de fotovellen ook los bestellen en dan kunt u wel verschillende fotonummers kiezen, de voordeelprijs van een pakket K is hierbij echter niet van toepassing.
→ Wat zijn de kosten voor onze school/kinderdagverblijf als LiRoJo komt fotograferen? LiRoJo Fotografie vraagt aan de instelling geen vergoeding voor het fotograferen op scholen of kinderdagverblijven. LiRoJo genereert inkomsten d.m.v. de verkoop (aan ouders) van de gemaakte foto's. Wel vragen wij een beschikbare ruimte, stroom, tijd en begeleiding van de kinderen.
→ Kunt u onze school/kinderdagverblijf in één dag fotograferen? Dat is van een aantal dingen afhankelijk. Zie onze werkwijze school- en kinderopvang. LiRoJo Fotografie onderscheidt zich van andere schoolfotografen door de hoeveelheid tijd, de hoeveelheid geduld en de kwaliteit die wij leveren. Wenst u dus een schoolfotograaf die uw school van 500 leerlingen in één dag fotografeert dan zijn wij niet de fotograaf die u zoekt. Zoekt u echter een fotograaf die tijd en aandacht voor uw kinderen heeft en ook het verlegen jongen/meisje en/of het drukke jongen/meisje laat stralen op scherpe foto's, neem dan eens contact met ons op voor een kennismaking.
→ Wat kan ik (of mijn kind) het beste aantrekken? Allereerst iets waarin iedereen zich op zijn/haar gemak voelt. Iets waarin de persoon zich vrij kan bewegen. Kleur advies is heel persoonlijk en afhankelijk van het beeld dat u voor ogen heeft. Mijn advies is wel om donkere kleuren (zwart op zwart kan weer wel), neon kleuren en drukke patronen zoveel mogelijk te vermijden. Bij groepen is het advies om de kleuren/kleding zoveel mogelijk op elkaar af te stemmen (niet de één in sportkleding en de ander in pak om maar iets te noemen / wat niet betekent dat iedereen in hetzelfde hoeft te komen).
→ We komen met meerdere gezinnen, worden de gezinnen ook apart gefotografeerd? Ja, als u een deluxe sessie heeft geboekt kunnen er binnen 2 uur alle combinaties gemaakt worden die u wenst. Dus ook gezinnen apart, kleinkinderen apart etc.
→ Hoe moet ik mijn kinderen voorbereiden? Het antwoord hierop is eigenlijk heel simpel: NIET (of zo min mogelijk)! Laat u kind vooral zichzelf zijn en wees zelf ontspannen. Hoe meer spanning en nadruk u op het op de foto gaan legt hoe meer druk uw kind zal ervaren. Natuurlijk kunt u wel uitleggen dat apparatuur kostbaar is en dat daar dus voorzichtig mee omgegaan moet worden. Zorg dat uw kind gevoed, uitgerust en fit is.
→ Mijn kind is ziek en we hebben binnenkort een afspraak in de studio. Neem even contact op. In bepaalde gevallen is het verzetten van de afspraak gewenst. Een blauwe plek kan vaak wel geretoucheerd worden maar een niet fit kind (of volwassene) zal geen plezier beleven aan het op de foto gaan. Dit zal zichtbaar zijn op het eindresultaat. Dat is zonde!
→ Welke achtergrond moet ik kiezen Allereerst moet een achtergrond u aanspreken en als u een beeld in uw interieur wilt verwerken (bijv. als canvas aan de muur), moet de achtergrond ook matchen in de ruimte waarin u het beeld wilt gebruiken.
→ Wanneer kan ik de foto's zien? LiRoJo Fotografie selecteert al het geschoten materiaal met zorg, we ontwikkelen de foto's vanaf het RAW formaat van de camera tot een waardevolle herinnering van topkwaliteit. Dit is iets anders dan een dump van een geheugenkaartje in een bestelsysteem. Onze werkwijze kost tijd, maar wij verzekeren u dat het het wachten waard zal zijn. Wij streven erna om de resultaten van een sessie binnen twee weken te presenteren maar in drukke tijden kan de wachttijd iets oplopen.
→ Mijn kind is gefotografeerd op school/kinderopvang en → ik heb geen inlogcodes ontvangen, wat nu? Controleer de spam folder van uw e-mail account (het account dat de school of kinderopvang aan ons doorgegeven heeft). Ook daar geen inlogcodes? Dan even een e-mail sturen met uw naam, de naam van uw kind, de groep en de naam van de school/kinderdagverblijf plus de datum dat uw kind op de foto is gegaan. Wij sturen u de inlogcodes dan z.s.m. toe.
→ Zijn er afdrukken inbegrepen bij de sessieprijs? Dit is afhankelijk van het soort sessie dat u boekt. Op de pagina Investering is precies gespecificeerd wat wel en niet in de sessieprijs is opgenomen. In het grootste deel van de sessies zijn geen afdrukken of andere producten verwerkt omdat klanten vaak zeer verschillende wensen hebben voor hetgeen zij met de gemaakte beelden willen. U kunt de producten zoals afdrukken, canvasdoeken etc. naar wens bestellen.
→ Kan ik het digitale bestand van een beeld kopen? Ja dat kan, bedenk wel dat een digitaal bestand geen eindproduct is. Wij leveren digitale bestanden waarmee u afdrukken kunt maken t/m 13x19 cm maar ook digitale bestanden waarmee u vergrotingen kunt maken.
→ Kan ik alle digitale bestanden van een sessie (op school, kdv of in de studio) kopen? Digitale bestanden worden per stuk verkocht, wel hebben we pakketten waarin meerdere digitale bestanden uit dezelfde sessie zitten waardoor de prijs per stuk iets voordeliger is. Het aantal beelden dat een sessie oplevert en daarmee de hoeveelheid werk loopt echter sterk uit één, hieraan kunnen we dus geen product koppelen.
→ Ik wil een pakket K bestellen van verschillende fotonummers, kan dit? Nee, het pakket K heeft een traditionele schoolfotopakket samenstelling waarbij op alle fotovellen dezelfde foto is afgebeeld. U kunt de fotovellen ook los bestellen en dan kunt u wel verschillende fotonummers kiezen, de voordeelprijs van een pakket K is hierbij echter niet van toepassing.
→ Wat zijn de kosten voor onze school/kinderdagverblijf als LiRoJo komt fotograferen? LiRoJo Fotografie vraagt aan de instelling geen vergoeding voor het fotograferen op scholen of kinderdagverblijven. LiRoJo genereert inkomsten d.m.v. de verkoop (aan ouders) van de gemaakte foto's. Wel vragen wij een beschikbare ruimte, stroom, tijd en begeleiding van de kinderen.
→ Kunt u onze school/kinderdagverblijf in één dag fotograferen? Dat is van een aantal dingen afhankelijk. Zie onze werkwijze school- en kinderopvang. LiRoJo Fotografie onderscheidt zich van andere schoolfotografen door de hoeveelheid tijd, de hoeveelheid geduld en de kwaliteit die wij leveren. Wenst u dus een schoolfotograaf die uw school van 500 leerlingen in één dag fotografeert dan zijn wij niet de fotograaf die u zoekt. Zoekt u echter een fotograaf die tijd en aandacht voor uw kinderen heeft en ook het verlegen jongen/meisje en/of het drukke jongen/meisje laat stralen op scherpe foto's, neem dan eens contact met ons op voor een kennismaking.
→ Wat kan ik (of mijn kind) het beste aantrekken? Allereerst iets waarin iedereen zich op zijn/haar gemak voelt. Iets waarin de persoon zich vrij kan bewegen. Kleur advies is heel persoonlijk en afhankelijk van het beeld dat u voor ogen heeft. Mijn advies is wel om donkere kleuren (zwart op zwart kan weer wel), neon kleuren en drukke patronen zoveel mogelijk te vermijden. Bij groepen is het advies om de kleuren/kleding zoveel mogelijk op elkaar af te stemmen (niet de één in sportkleding en de ander in pak om maar iets te noemen / wat niet betekent dat iedereen in hetzelfde hoeft te komen).
→ We komen met meerdere gezinnen, worden de gezinnen ook apart gefotografeerd? Ja, als u een deluxe sessie heeft geboekt kunnen er binnen 2 uur alle combinaties gemaakt worden die u wenst. Dus ook gezinnen apart, kleinkinderen apart etc.
→ Hoe moet ik mijn kinderen voorbereiden? Het antwoord hierop is eigenlijk heel simpel: NIET (of zo min mogelijk)! Laat u kind vooral zichzelf zijn en wees zelf ontspannen. Hoe meer spanning en nadruk u op het op de foto gaan legt hoe meer druk uw kind zal ervaren. Natuurlijk kunt u wel uitleggen dat apparatuur kostbaar is en dat daar dus voorzichtig mee omgegaan moet worden. Zorg dat uw kind gevoed, uitgerust en fit is.
→ Mijn kind is ziek en we hebben binnenkort een afspraak in de studio. Neem even contact op. In bepaalde gevallen is het verzetten van de afspraak gewenst. Een blauwe plek kan vaak wel geretoucheerd worden maar een niet fit kind (of volwassene) zal geen plezier beleven aan het op de foto gaan. Dit zal zichtbaar zijn op het eindresultaat. Dat is zonde!
→ Welke achtergrond moet ik kiezen Allereerst moet een achtergrond u aanspreken en als u een beeld in uw interieur wilt verwerken (bijv. als canvas aan de muur), moet de achtergrond ook matchen in de ruimte waarin u het beeld wilt gebruiken.
→ Wanneer kan ik de foto's zien? LiRoJo Fotografie selecteert al het geschoten materiaal met zorg, we ontwikkelen de foto's vanaf het RAW formaat van de camera tot een waardevolle herinnering van topkwaliteit. Dit is iets anders dan een dump van een geheugenkaartje in een bestelsysteem. Onze werkwijze kost tijd, maar wij verzekeren u dat het het wachten waard zal zijn. Wij streven erna om de resultaten van een sessie binnen twee weken te presenteren maar in drukke tijden kan de wachttijd iets oplopen.
→ Mijn kind is gefotografeerd op school/kinderopvang en → ik heb geen inlogcodes ontvangen, wat nu? Controleer de spam folder van uw e-mail account (het account dat de school of kinderopvang aan ons doorgegeven heeft). Ook daar geen inlogcodes? Dan even een e-mail sturen met uw naam, de naam van uw kind, de groep en de naam van de school/kinderdagverblijf plus de datum dat uw kind op de foto is gegaan. Wij sturen u de inlogcodes dan z.s.m. toe.